sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Meikki-ja hiuspostaus


Anteeks tosi huono ja keltanen (!?!??!) kuvalaatu, meijän vessassa ei oo mikään maailman paras valo. Tosiaan joku kyseli formissa et millon tää mun kauan lupaamani meikkipostaus tulee, ja nyt sain vihdoin toteutettua tän teille - toisaalta oisin voinu käyttää tähän enemmän aikaa, mutta kun halusin tän alta pois, ni kuvailin tän nyt. Elikkä meikkipohjani aloitan ainakin näin kesäisin tolla ihan perus garnielin bb-voiteella, jos iho tuntuu kuivalta ni laitan sen alle vielä kosteusvoidetta. Yleensä kuitenkin riittää pelkkä bb, kesäisin kun mun iho ei kuivu niin paljon kuin talvella. BB-voiteen päälle oon yleensä laittanu Rimmelin Stay Matte-meikkivoidetta, mutta nyt ku se on loppu, oon käyttäny pari päivää tota Miyo Fresh Face-meikkivoidetta. Merkki on mulle ihan uus ja tuntematon, äiti on ostanu sen jostain messuilta hintaan 2e, ja hintaan nähden toi on tosi hyvää! Voiteet levitän ihan käsin, en jaksa käyttää mitään sientä tai sivellintä. Voiteiden jälkeen jos ihossa on viel jotain punasia kohtia tai muita näppyjä, peitän ne Make-up studion tollasella peitevoiteella. Toi on parasta ja riittosinta peitevoidetta mitä oon kokeillut! Kaiken päälle lisään samaa merkkiä olevaa irtopuuteria. Toi merkki on kyllä hyvä, en tiiä saako tota mistää kaupasta, ku äiti tilaa tota sen kampaamon kautta ja tuo mulle.


 Kun pohja on tehty, levitän joskus Bed Headin luomiväripaletista tota valkosta tai helmiäisenvaaleeta luomiväriä luomelle. Ton paletin oon saanu lahjaks jouluna mun äidin pomolta jostain tukusta tilattuna, joten totakaan ei kaupan hyllyillä näy :) Naamaan lisään vielä aurinkopuuteria, joko tummempaa tai vaaleampaa riippuen muusta meikistä ja vahvistan kulmat alunperin varmaan silmänrajauskynänä toimineella kynällä ja kulmaharjalla. Hui kamala ku kaikki meikit näyttää kuluneilta..... Oiskohan joskus toi meikkien uusiminen kohdallaan :D


 Lopuksi lätkäsen naamaan vedenkestävää kajalia, jos oon sillä tuulella, mutta yleensä se jää meikkipussin pohjalle. Taivutan ripset ja lisään kerroksen MaxFactoryn ripsaria, taivutan uudelleen ja lisään ripsiväriä. Alaripsiin en oo nyt kesäsin laittanut mitään, ku omat ripset värjättiin tummaksi. Ja kuitenkin kun joku kysyy, ni kyllä, mulla oli ripsienpidennykset, mut ne lähti viikossa pois vaikka ne huollettiinkin, ni näin sitte järkevämmäksi antaa niiden tippua pois ja värjätä omat tummemmiksi. Mutta siis naamameikki on tässä vaiheessa valmis, ja sen jälkeen alan laittamaan hiuksia.


Tä oli eka aamu ku laitoin mun hiuksia niin että on pidennykset päässä, mut aika saman kaavan mukaan mentiin mitä yleensäkin. Eli harjaan hiukset läpikotaisin Tanglen kanssa, joka on suunniteltu erityisesti pitkille hiuksille, ja se ei revi tai vahingoita hiuksia yhtä paljon ku normaali harja, koska noi piikit antaa periksi ja niitä on kahdenpituisia. Käyn hiukset läpi suoristusraudalla (unohdin kuvata) joko suoristaen tai laineita tehden ja sen jälkeen tiputtelen päähän hiuspuuteria ja lakkaa riippuen kampauksesta. Hiuksetkin on tässä vaiheessa valmiit, ja lopputulos ainakin tänään näytti tältä:


Nyt on tullu muutama erikoispostaus lähekkäin, videota ja meikki/hiuspostaus. Toivottavasti ootte tykkäilly, tuli mieleen, et voisin jossain vaiheessa kuvailla vaikka paremmin meijän hiustuotteita, niitä kun on iso hyllyllinen kerääntynyt, kun äiti on kampaajana. Katsellaan,katsellaan, mutta tällasta tällä kertaa :)

5 kommenttia:

  1. minkä niminen se kampaamo on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. merinell, toine liike on plazas mut äiti on länsirannan liikkees ku salos on kaks

      Poista
  2. Toi iho kannattaaki peittää ja hyvi.. vitu ruma finninaama lutka

    VastaaPoista