maanantai 9. heinäkuuta 2012

Sometimes I keep my feelings to myself because it's hard for someone to understand


Moni varmaan pohtii välillä oman elämänsä tarkoitusta ja määränpäätä, mihin suuntaan on kääntämässä elämäänsä ja mitä kaikkea on tullut tehtyä tai suunnittelee tekevänsä. Monelle tulee vastaan tilanteita, joissa ei tiedä, mitä pitää tehdä, tai yksinkertaisesti tarvitsee muiden tukea ja mielipiteitä pitämään itsensä kasassa. Joskus tuntuu, ettei omassa elämässä tapahdu mitään ja muiden elämät ovat kadehdittavan täynnä elämää ja menoa. Omat asiat tuntuvat turhilta, pieniltä ja mitättömiltä, kun muiden elämät suorastaan pursuavat kiinnostavaa tekemistä ja extempore-asioita. Välillä pysähdyn miettimään, mitä elämästä oikein puuttuu, kun aina muilla tuntuu menevän paremmin, vai puuttuuko kenties mitään. Ehkä vika on vain omassa asenteessa ja siinä, etten osaa elää hetkessä, vaan aina mietin tulevaa ja asioita, joita pitäisi hoitaa tai tehdä. En saa mitään alta pois, välillä kaikki tuntuu kasaantuvan yhdeksi isoksi möhkäleeksi vatsanpohjalle - eikä se möhkäle mahdu mistään ulos.

Elämä seitsemäntoistavuotiaana on ollut täynnä asioita, joita olisin voinut tehdä toisin, mutta myös hetkiä, joihin olen halunnut jäädä ikuisesti kiinni. Olen kaivannut ja itkenyt valtameriä, mutta uskaltanut rakentaa sillan sen yli - ja se silta on kestänyt. Olen vastoinkäymisten kohdalla huomannut, miten ylittäessä valtavan joen, pienet purot eivät enää tunnu suurilta. Olen kuunnellut muiden murheita, ja samalla miettinyt, miten pieniltä jotkin asiat tuntuvat omien suurien murheiden vierellä, mutta toisaalta helpottunut huomatessani, että muillakin mopo karkaa totaalisesti kädestä ja suoraan umpimetsään välillä. Olen pettynyt vastakkaiseen sukupuoleen, jakanut asioita kavereille, joita en koskaan kuvitellut kertovani kenellekään. Olen nauttinut luonnon raikkaudesta ja kesän huumasta, jota olen pikkuhiljaa, vuosi vuodelta alkanut arvostamaan. Olen pysähtynyt hiljaiseen kesäyöhön, kävellyt paljain jaloin nurmella, johon kesäyö on itkenyt kyyneleensä. Olen uinut yön pienillä tunneilla pihan altaassa, johon kuunvalo loistaa hopeanharmaata valoaan. Olen istunut meren äärellä, katsonut auringon hiljaista hiipumista horisonttiin samalla, kun kuu ponnistelee päästäkseen pilvien läpi hohtamaan taikaansa yöhön. Olen tuijotellut taivaalle pastellinsävyisten pilvien matkatessa maailmojen halki, kohti tuntemattomaa. Olen halunnut ottaa yhden niistä, säilöä kuin vaaleanpunaisen makean hattaran purkkiin. Sydän ja mieli on jäänyt jokaiseen hetkeen kiinni, olen halunnut ottaa jokaisen yksinäisen kesäyön talteen ja myös ne illat, joiden aikana pelottaa ja riemastuttaa yhtä aikaa kaverin kanssa niin, että adrealiini virtaa huippuvauhtia. Mikään ei ole mennyt suunnitelmien mukaan, olen lähtenyt vieraiden matkaan enkä ole ollut varma, mistä löydän itseni seuraavalla aamulla, mutta kaikki tämä on vain vahvistanut fiilistä siitä, miltä ihan vähän vaille täysi-ikäisenä kuuluisi tuntua. Ehkä tämä kaikki - se, että tuntuu oikealta olla pois kotoa öisin, se, että tunteet heittävät vuoristorataa, se, että en todellakaan tiedä, mihin suuntaan olen omaa elämääni kuljettamassa - kuuluu juuri tähän vuoteen, ehkä mä lähitulevaisuudessa löydän itseni vielä jostain, missä osaan olla murehtimatta joka asiaa ja elän omaa unelmaani. Mä aijon ainakin tehdä kaiken sen eteen.

12 kommenttia:

  1. Samaistuin tähä tekstii, osaat kirjottaa tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
  2. vau , ei voi muuta sanoo :) oot tosi tosi hyvä kirjottamaan ja purkamaan ajatuksia !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiiiitooos hirmusesti :) tollaset kommentit piristää päivää!

      Poista
  3. Kadehdin miten runollisesti osaat ilmasta sun ajatukset! Samat asiat pyörii varmaan monien mielessä ja veikkaan että melkeen kaikki tän ikäset osaa tähän samaistuu, ainaki siihe tunteesee ja ajatusmaailmaan. Kaikki ei tietenkää täsmää mut niit pikku juttuja sieltä voi bongailla useammankin! Tykkään iha hirmusesti täst postauksesta, tämmöstä vaa lisää! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eikäää, ihana kommentti! kiittikiittikiitti :) yritän saada tän saman kirjotusfiiliksen useamminkin:)

      Poista
  4. ooh ihana postaus ja oot muutenki hyvä kirjottamaan tämmösiä!:)t.ellen

    VastaaPoista
  5. VAU! Löysin sun blogin ihan sattumalta ja jäin lukemaan melkein tunniksi.. Vielä vois jatkaa, mutta ruotsin yo-koe! Itse olen aina ollut tosi huono kirjottamaan, mutta nämä jotkut tekstit oli ihan kuin omasta päästä tulleita.. Itse olen käynyt aika vaikeita aikoja ja nyt vielä abivuosi lukiossa.. Liityin lukijaksi, jatka samaan malliin! Kaikki muuttuu vielä paremmaksi, usko pois :) Tsemppiä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan älyttömän paljon, oli itekkin hyvä palata taas lukemaan tää teksti tän kaiken keskellä ja sun kommentti tosiaan sai hymyn huulille:) ihanaa et oon saanu yhden seuraajan lisää, yritän löytää taas sitä samaa inspiraatioo et saisin enemmänkin tällasii tekstejä aikaan - mutta kiitti vielä ihanasta kommentista! :)

      Poista